efter17 logo

Office 365

Office 365
Är Microsofts onlineplattform och i den ingår en komplett suite av program och applikationer med vilka du och dina kollegor kommer kunna samarbeta på ett väldigt bra och effektivt sätt.

Det som bland annat ingår är:

    Mail
  • Er egen domän kopplad för mail
    Vi hjälper er med att koppla er företagsdomän emot Office 365. Har ni flera domäner går det även att koppla dem.
  • 50 GB stor mailbox
    Varje användare får 50 GB utrymme mail.
  • Enkel installation av mail oberoende av vilken enhet ni använder
    Fungerar bra med alla slags datorer/enheter. Spelar ingen roll om det är en PC, Mac, smartphone eller platta.
  • Mailgrupper
    Möjlighet att sätta upp mailgrupper innehållandes kontakter både inom och utom er organisation.
  • Webmail
    Självklart har ni även access till er mail via en fenomenal webmail som du kommer åt ifrån valfri webbläsare.


  • Kalender
  • Enkel installation av kalender oberoende av vilken enhet till använder.
    Fungerar att installera vare sig du använder Mac, PC, smartphone eller platta.
  • Delad kalender
    Möjlighet att dela kalender med varandra inom och utom er organisation. Välj vilken information ni vill visa och för vem.
  • Delade resurskalendrar
    För resurser inom er organisation som ni vill göra bokningsbara, exempelvis mötesrum, så går det att sätta upp resurskalendrar som alla sen enkelt har tillgång till.


  • Microsoft Office Online
    Med Microsoft Office Online så får du möjligheten att skapa och redigera Word, Excel och PowerPoint-dokument direkt i din webbläsare.
    *Vid val av E3-licens så ingår även möjligheten att installera den senaste versionen av Office på upp till fem stycken datorer per konto.
  • Automatisk sparfunktion
    Du behöver inte längre tänka på att spara dina dokument då allt du skriver i Microsoft Office Online hela tiden sparas automatiskt.
  • Arbeta samtidigt i dokument
    Microsoft Office Online har fenomenala samarbetsmöjligheter då ni kan sitta och arbeta samtidigt i delade dokument och i realtid se de andra ändringarna som görs.
  • Versionshantering
    Microsoft Office Online har versionshantering vilket gör att du snabbt och enkelt kan gå tillbaka till hur ett dokument såg ut vid en viss tidpunkt.
  • Excel-undersökning
    Med verktyget Excel-undersökning så får du möjligheten att enkelt göra ett webbformulär som du exempelvis kan skicka ut för att göra en kundundersökning.


  • Skype för företag
    Med Skype har ni möjlighet att snabbt och enkelt konversera med varandra på distans.
  • Videokonferens
    Sätt upp videokonferenser med upp till 250 samtidiga användare.
  • Dela ut din skärm
    Du har möjligheten att under er videokonferens dela ut din skärm och på det sättet visa upp en presentation eller något annat som du vill att de andra skall kunna delta i.
  • Chatt
    Möjlighet till att snabbt kasta iväg en chattfråga till någon.
  • Röstsamtal
    Koppla in ett headset till datorn och ring ditt samtal direkt via Skype.
  • Fungerar på alla slags enheter
    Fungerar lika bra vare sig du sitter på PC, Mac, smartphone eller platta.


  • Molnbaserad fildelning
    OneDrive for Business är en molnbaserad fildelning. Det betyder att alla era filer hela tiden lagras i Microsofts supersäkra datacenter varifrån ni sedan accessar dem antingen via en app eller webbläsare eller synkroniseras ner dem så att ni även har dem liggandes lokalt på er dator.
  • Fildelning
    Ni kan enkelt dela filer både inom och utom er organisation. Ni väljer vem/vilka som skall ha access till vad.
  • Oslagbar filaccess
    Ni kommer alltid enkelt kunna komma åt er filer oberoende vart ni är och vad för enheter ni använder. Detta tack vare OneDrive for Business-klienten som kan installeras på PC, Mac, smartphone eller platta.
  • Synkronisering av filer
    De filer ni arbetar med och sparar via OneDrive for Business synkroniseras automatiskt över alla era enheter samt i Microsofts moln.
  • Webbaserad filaccess
    Möjlighet att alltid kunna komma åt dina filer direkt från en browser såsom Internet Explorer, Firefox, Safari eller Google Chrome.


  • Sharepoint
    Med Sharepoint kan ni enkelt skapa ert företags eget interna intranät. Det innebär att ni har möjligheten att sätta upp en delade webbsidor på vilka ni exempelvis kan publicera viktig information, dela dokument eller publicera en gemensam kalender.
  • Enkel redigering
    Med Sharepoints webbasserade gränssnitt skapar och skräddarsyr ni enkelt ert utseende och lägger snabbt till de applikationer ni vill att er sida skall innehålla.
  • Styrd behörighet
    Välj själv vilka individer och grupper som kan visa eller göra ändringar på din webbplats. Välj att ha den öppen för utvalda medarbetare eller hela organisationen.
  • Gör sidan till er egen
    Skräddarsy hur er sida skall se ut så att den är anpassad för just ert företags profil.


Backup
Till det ovan kopplar vi en backup via en annan leverantör. Det gör att det alltid finns en identisk kopia av er data lagrad även hos dem. Blir ni på något sätt av med filer/mail så kan vi inom någon minut hämta tillbaka det ni önskar från er backup. Backup tas en gång per dygn krypterat över internet och det backupen innefattar är:
  • Mail
    Alla era användares mail backas upp en gång per dygn.
  • Kalender
    Alla era användares kalenderobjekt backas upp en gång per dygn.
  • Filer
    Alla filer er organisation har sparade i ert moln backas upp en gång per dygn.


Licensering Office 365
Det finns en uppsjö av olika licenser vilka alla ger er olika mycket access till hela Microsofts produktpaket. Du kan fritt välja och blanda mellan de olika licenserna beroende vad det är för användare du har och vad den personen behöver. De två vanligaste licenseringsmodellerna är dessa:
  • Office 365 - E1
    Med en E1 så har du tillgång till de webbaserade versionerna av Word, Excel och PowerPoint. DVS. När du skapar ett nytt Word-dokument så gör du genom att logga in med ditt Office 365-konto i din webbläsare och sen använder du webbaserade versionen av Word därifrån. En nackdel med det är att det kräver att du har uppkoppling för att jobba medan att fördelar med det är att ni kan vara flera inne i samma dokument och arbeta samtidigt samt att ni aldrig behöver tänka på att spara de ändringar ni gör då detta hela tiden sker per automatik.
    Kostnad per användare/månad: 63 kr

  • Office 365 - E3
    Denna licens innehåller allt som E1 erbjuder men du blir även berättigad till att ladda ner den senaste versionen av Office för både PC och Mac och installera den på upp till 5 st datorer per E3 licens du innehar.
    Kostnad per användare/månad: 184,60 kr


Licensering för molnbackup
Molnlösningar är extremt säkra i form av att all hårdvara mm. är redundant i flera steg. Brinner ett helt fysiskt datacenter ner så skall det alltsåinte göra någon skillnad då de filerna ni hade där även är speglade till ett annat datacenter på annan ort. Något som det däremot inte garanterar backup för är fel som begås av en användare eller sabotage av diverse olika slag. Vår rekommendation är därför att koppla på en molnbackup emot en extern leverantör.
  • En gång per dygn tas det backup på er mail, kalender och alla filer ni har sparade i Google Drive. All backup som tas skickas krypterat till en annan fysisk plats än den som Google har sin servrar på.
    Kostnad per användare/år: 300 kr exkl/moms


Företagsdomän
Har ni redan en domän registrerad så hjälper vi er att peka den emot Googles mailserver. Har ni inte redan en domän så kan vi hjälpa er med att registrera den. Denna kostnaden är beroende av vilken leverantör av webbhotell ni önskar. Cirka 400 kr – 1.500 kr år


Flytt/uppsättning av IT-miljö
Med mer än 15 års erfarenhet av just IT-drift samt att vi är Microsoft Certified Professional på Office 365 så kan vi garantera att vi genomför er flytt/uppsättning sömlöst. Beskriv er organisation för offert.


Kontakta oss:
E-mail: info@efter17.se
Telefon: +46-708-444988
Läs mer om oss på: www.efter17.se

efter17 logo